Rusland voert campagne tegen selfies

In Rusland is de politie deze week een campagne begonnen om het aantal (dodelijke) ongevallen door selfies terug te dringen. “Een coole selfie kan je je leven kosten”, luidt de waarschuwing op de folders die door het Ministerie van Binnenlandse Zaken worden verspreid.

Campagne tegen selfies

Naast musea, optredens en festivals doet nu ook een andere grote hotspot de selfiestick in de ban. Namelijk; Rusland! In Rusland zijn de laatste tijd verschillende mensen omgekomen tijdens het nemen van een selfie. Hierdoor heeft Rusland besloten maatregelen te nemen.

Dit gebeurt onder andere met folders en posters met pakkende teksten zoals: “een coole selfie kan je je leven kosten” en afbeeldingen van speciale verkeersborden waarop gevaarlijke selfie-situaties uitgebeeld worden. Zoals selfie’s met een aanstormende trein op de achtergrond, op een hoogspanningsmast, staand op de snalweg of met een wapen in je hand. Typisch Russische situaties. Overigens zijn deze afbeeldingen niet zo heel vreemd. Onlangs schoot een 21-jarige vrouw zichzelf per ongeluk door het hoofd toen ze poseerde met een pistool. En in mei kwam een tiener om het leven die een selfie wilde nemen op een spoorbrug. Hij werd geëlektrocuteerd toen hij op de brug klom.

Volgens een woordvoerder van het Russische Ministerie van Binnenlandse Zaken zijn er sinds begin dit jaar zo’n honderd mensen gewond geraakt bij het maken van selfies en maar liefst tien mensen overleden.

De waarschuwingen

Rusland voert campagne tegen selfies | rusland-campagne-selfie-2

Rusland voert campagne tegen selfies | rusland-campagne-selfie-1

Hier snappen we dus echt helemaal niks van.



Dan kijken we dit maar:


Bron: bright.nl, mobilecowboys.nlmvd.ru

Ferry van Iersel
oprichter Leijp | rare jongen | designerd | creative | reist veel te graag | hekel aan het woord wanderlust | wanderlust | van grote baard naar kleine baard | cappuccino met soyamelk alsjeblieft | als je me zoekt ben ik in de gym | maakt websites en andere digitale dingen: Oetsie.com

Comments (4)